Pomóż Marcelinie

 

 

Maseczki domowe
Zachęcamy do wypróbowania kilku maseczek domowej roboty.
Jeżeli wątpisz w celowość stosowania maseczek przygotowanych przez siebie przeczytaj krótki tekst o domowych maseczkach kosmetycznych.
Receptury maseczek do przygotowania w domu.
Zapraszamy i zachęcamy do własnych eksperymentów Zobacz domowe maseczki ..

Domowy wyrób kosmetyków
Masz za sobą pierwsze doświadczenia z własnej roboty maseczkami kosmetycznymi?
Dlaczego by nie spróbować zrobić sobie krem lub inny kosmetyk?


powrót

Nienasycone kwasy tłuszczowe, naturalne źródła kwasów omega.

Kontynuując temat roli kwasów tłuszczowych omega dla stanu naszego zdrowia i kondycji skóry chcielibyśmy przyjrzeć się naszej codziennej diecie i zastanowić się czy zawiera ona dostateczną ilość niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych.

Specjaliści szacują, że dzienne zapotrzebowanie na nienasycone kwasy tłuszczowe, dorosłej osoby w wieku 18 - 60 lat wynosi od 8 do 12 gramów, zależnie od stopnia aktywności fizycznej.

Ważna jest również proporcja między ilością kwasu tłuszczowego omega 6 i omega 3, powinna zawierać się w przedziale od 1:1 do 4:1.

Co jeść aby dostarczyć organizmowi niezbędne kwasy tłuszczowe omega?

O ile kwasy omega 6 występują w stosunkowo znacznych ilościach w wielu popularnych produktach to z kwasem omega 3 nie jest już tak dobrze.

Kwasy omega 6 w znacznych ilościach można znaleźć w:
Oleju sojowym, kukurydzianym, słonecznikowym, z pestek winogron, arganowym, co ciekawe, wbrew utartym poglądom stosunkowo niewiele kwasu omega 6 znajduje się w oleju z oliwek ok. 8 - 10% ogólnej liczby kwasów tłuszczowych, podczas gdy w oleju kukurydzianym czy słonecznikowym kwas omega 6 stanowi ok. 60% wszystkich kwasów tłuszczowych.

Nawet nasz rodzimy olej rzepakowy ma wyższą zawartość kwasu omega 6 bo ponad 10%.

Jak wspomnieliśmy wcześniej ważna jest nie tylko zawartość kwasów omega ale również proporcje ilościowe między omega 6 i omega 3.

W takim zestawieniu olej z oliwek również nie wypada najlepiej. Stosunek ilości kwasu omega 6 do omega 3 wynosi ok. 9:1. Znacznie wykracza poza zalecany przedział.
Spośród popularnych olejów najlepiej wypada olej sojowy ok. 5:1.
Warto wspomnieć, że olej rzepakowy w tej konkurencji również wypada nieźle.

Pozostałe popularne oleje wypadają słabo, głównie z powodu bardzo niskiej zawartości kwasu omega 3. Wyjątkiem jest olej lniany, który zwykle zawiera więcej kwasu omega-3 niż omega 6.

Do naszej wzorcowej diety włączymy oleje zawierające dużo kwasów omega 6, z tym nie będzie problemu, dla poprawienia proporcji omega 6 do omega 3 trzeba naszą dietę uzupełnić o źródło kwasu omega 3.

Gdzie znajdziemy kwasy omega 3?
W rybach: makreli, śledziu, łososiu, halibucie, tuńczyku, dorszu, sardynkach i szprotach.
Ryby powinny być gotowane na parze lub pieczone.

Innym źródłem kwasu omega 3 jest wspomniany już olej lniany oraz oleje rzepakowy i konopny znaczne ilości omega 3 zawierają orzechy włoskie.

Wzbogacenie diety o kwasy omega 3 i 6 na pewno przyczyni się do poprawy ogólnego stanu naszego organizmu i co równie ważne poprawi się nasz wygląd (włosy i cera).

Pozytywne zmiany nie nastąpią jednak z dnia na dzień, może to trochę potrwać.

Dlatego chcielibyśmy zaproponować coś co może przynieść szybszą poprawę wyglądu.

Proponujemy wypróbowanie olejów nakładanych bezpośrednio na twarz.

Zależnie od rodzaju cery zastosujemy trochę inny zestaw olejów.

Cera sucha i normalna.
1/2 łyżeczki od herbat oleju rzepakowego zmieszanego z 1/2 łyżeczki oleju lnianego.
Mieszankę nakładamy na oczyszczoną skórę twarzy i szyi, pozostawiamy na 10 - 15 minut aby oleje mogły penetrować naskórek.
Następnie wycieramy twarz np. papierowym ręcznikiem, nie myjemy twarzy przez minimum 1 - 2 godziny.
W miejscach gdzies kóra jest bardzo sucha po 15 minutach olej wchłonie się w całości i prawdopodobnie nie będzie czego wycierać.

Zabieg powtarzamy przez tydzień.

Zamiast oleju lnianego możemy użyć np. 2 kapsułki tranu ( do nabycia w aptekach kilkanaście złotych za 100 szt.) wyciśnięte do oleju rzepakowego.

Cera tłusta i trądzikowa.

Stosujemy tylko olej lniany, konopny lub 3-4 kapsułki tranu. Sposób postępowania jak wyżej. Olej nakładamy przede wszystkim na miejsca najsilniej przetłuszczające się lub ze zmianami trądzikowymi. Jeżeli możemy sobie na to pozwolić warto kupić olej z perilli i stosować go w mieszance z olejem lnianym czy konopnym lub nakładać w czystej postaci.
Można stosować również inne oleje ale należy wybierać te o dużej zawartości kwasów omega 6 i zwłaszcza kwasów omega 3 przy jednocześnie jak na niższej zawartości kwasu oleinowego (omega 9).

Oleje nałożone na skórę wnikają w naskórek, działają nawilżająco, uszczelniają przestrzeń między komórkami naskórka, hamują utratę wody, kwasy omega 3 zawarte w olejach łagodzą stany zapalne, działają tonizująco. Poprawiają elatyczność skóry.
W przypadku cery tłustej, kwasy omega 6 i omega 3 ułatwiają samooczyszczanie się porów skóry, neutralizują niekorzystne działanie kwasu oleinowego, obecność którego w sebum cery tłustej jest jednym z czynników sprzyjających powstawaniu wyprysków i stanów zapalnych.
Zainteresowanych odsyłamy do artykułu "Trądzik a kwasy tłuszczowe" do przeczytania tu: Trądzik a kwasy ..

Zabieg z olejem szczególnie korzystnie działa w zimie kiedy nasza skóra wymaga większej ochrony.



Jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach na stronie prześlij nam swój adres e-mail.

E-mail:

Imię:   

Zgadzam się z Polityką Prywatności


Usługę obsługuje FreeBot

 

 


Surowce naturalne
Ponieważ coraz częściej otrzymujemy zapytania o naturalne surowce w małych opakowaniach. Zamieściliśmy listę surowców, które można nabyć w opakowaniach mniejszych niż te stosowane w przemyśle. Zapraszamy do zapoznania się z listą surowców.