Pomóż Marcelinie

 

 

Maseczki domowe
Zachęcamy do wypróbowania kilku maseczek domowej roboty.
Jeżeli wątpisz w celowość stosowania maseczek przygotowanych przez siebie przeczytaj krótki tekst o domowych maseczkach kosmetycznych.
Receptury maseczek do przygotowania w domu.
Zapraszamy i zachęcamy do własnych eksperymentów Zobacz domowe maseczki ..

Domowy wyrób kosmetyków
Masz za sobą pierwsze doświadczenia z własnej roboty maseczkami kosmetycznymi?
Dlaczego by nie spróbować zrobić sobie krem lub inny kosmetyk?


TRĄDZIK a kwasy tłuszczowe.


perilla green

Zamieszczamy kolejny artykuł na temat wpływu diety na powstawanie trądziku.

Dietetycy i lekarze podkreślają szkodliwy dla zdrowia wpływ nazbyt kalorycznej diety. Współcześnie stosowany model odżywiania się bazuje w dużym stopniu na spożywaniu żwywności przetworzonej przemysłowo. Kupujemy gotowe dania, jemy w fastfoodach.
Typowy posiłek zawiera znaczne ilości soli, konserwantów, dodatków chemicznych oraz tłuszczy i właśnie tym ostatnim skladnikiem zajmiemy się w tym artykule.

Tłuszcze są głównym źródłem energii (kalorii) dla organizmu. Dostarczanie naszemu organizmowi niezbędnej ilości kalorii jest podstawowym warunkiem utrzymania procesów życiowych. Ważne jest aby ilość dostarczonych kalorii bilansowała się z zapotrzebowaniem energetycznym organizmu.

Spożywanie zbyt dużej ilości tłuszczy (dieta wysokokaloryczna) przekraczającej zapotrzebowanie organizmu, prowadzi do otyłości, problemów z krążeniem, miażdzycy. Są to efekty bezpośrednie diety nadmiernie bogatej w tłuszcze. Nadmiar tłuszczów pośrednio - poprzez zaburzenie procesów metabolicznych - wpływa na wzrost ryzyka powstawania innych dysfunkcji i chorób, między innymi ma wpływ na pojawiania się trądziku.

W tym miejscu należy postawić pytanie czy samo ograniczenie ilości spożywanych tłuszczy wystarczy aby trądzik ustąpił i nie pojawił się już więcej?

Niestety nie zawsze. Bardzo często nie wystarczy ograniczyć ilość zjadanych tłuszczy równie ważny jak ilość jest rodzaj tłuszczów w naszej diecie.

Żywność produkowana przemysłowo zawiera duże ilości tłuszczy w postaci kwasów tłuszczowych nasyconych oraz kwasów tłuszczowych nienasyconych uwodornionych ( tłuszcze trans). Dieta zawierająca duże ilości wyżej wymienionych składników prowadzi do wzrostu poziomu cholesterolu we krwi, otyłości i dłuższym okresie do ogólnego pogorszenia stanu zdrowia i stwarza zagrożenie zapadnięcia na poważne choroby jak cukrzyca, nowotwory.

Jak zmienić dietę aby poprawić stan zdrowia i zmniejszyć ryzyko chorób?

Należy do naszej diety wprowadzić tłuszcze zawierające nienasycone kwasy tłuszczowe. Nienasycone kwasy tłuszczowa mają zbawienny wpływ na nasz organizm stąd ich nazwa Niezbędne Nienasycone Kwasy Tłuszczowe (NNKT).
Organizm człowieka nie potrawi syntetyzować tych kwasów a są one niezbedne do jego prawidłowego funkcjonowania.

NNKT są wykorzystywane w procesach odbudowy komórek, służą jako surowiec do produkcji hormonów, są wykorzystywane przez nasz układ imunologiczny oraz wielu innych procesach biologicznych.

Jakie nienasycone kwasy tłuszczowe są nam potrzebne aby zachować zdrowie?

Kwasy tłuszczowe z grupy omega-3 występują w oleju rzepakowym , lniany i sojowy oraz tłuszczach ryby i ssaków morskich, a także w żółtku jaja, nasionach soi i orzechach włoskich.

Kwasy tłuszczowe z grupy omega-6 występują w olejach: kokosowym, słonecznikowym, kukurydzianym, z nasion winogron, arachidowym, sezamowym i sojowym.

Kwasy tłuszczowe z grupy omega-9 olej z oliwek i olej rzepakowy.

Aby wpełni wykorzystać dobroczynne własności kwasów omega należy dostarczać je naszemu organizmowi w odpowiednich proporcjach. Dotyczy to zwłaszcza kwasów omega-3 i omega-6, które powinny być spożywane mniej więcej w równej ilości.

Kwasy tłuszczowe nienasycone (wszystkie omega-3 i -6) ulegają szybkiemu utlenieniu, są stosunkowo nietrwałe i wrażliwe na temperaturę (w większości oleje bogate w kwasy omega-3 i 6 nie nadają się do smażenia), dlatego dietę należy uzupełnić o składniki bogate w witaminę E (przeciwutleniacz).

To wszystko odnośnie zdrowei diety, którą może i powinien stosować każdy.

Teraz przyszedł czas na kilka dodatkowych słów specjalnie dla "trądzikowców".

Jak podają źródła amerykańskie zbadano skład sebum skóry zdrowej i skóry trądzikowej. Stwierdzono, że w większości przypadków sebum skóry trądzikowej zawierało znaczne ilości kwasu oleinowego i niewielkie ilości kwasów linolowego i skwalenu w porównaniu do składu sebum skóry zdrowej. Niestety w raporcie nie ma informacji o wnioskach wyciągniętych z podsumowania wyników badań.

Intuicja podpowiada, że należałoby dostarczyć organizmowi więcej kwasów omega-3, omega-6 a także skwalenu co powinno skutkować przywróceniem normalnego stanu skóry.

Sprawa wydaje się być warta sprawdzenia, zwłaszcza, że większe spożycie kwasów omega jest zgodne z ogólnymi zaleceniami dietetyków.

Dieta bogata w kwasy omega powinna być stosowana przez minimum 2 tygodnie aby można było ocenić jej skutecczność.

Jak zmienić dietę aby dostarczć więcej kwasów omega-3 i omega-6?

Ograniczyć spożywanie tłuszczy zwierzęcych lub najlepiej zrezygnować z nich przy najmniej na czas "eksperymentu".

W naszym menu pozostawiam z mięs tylko ryby najlepiej gotowane na parze, w ostateczności kawałek kurczaka też nie powinien zniweczyć wysiłku. Wyłączenie z diety mięs ma na celu szybką zmianę struktury spożywanych kwasów tłuszczowych w kierunku zwiększenia udziału wielonienasyconych kwasów tłuszczowych.

Ograniczamy również użycie oleju z oliwek ponieważ zawiera on duże ilości kwasów omega-9, który może w niektórych sytuacjach konkurować z kwasem omega-3 najcenniejszym z punktu widzenia szans na pozytywne skutki naszej diety.

Do codziennej diety wprowadzamy:

Surówki z sałty, pomidorów, kapusty itp. Do surówek używamu oleju lnianego, sojowego, amarantusowego lub mieszanki tych olejów, siemię lniane, nasiona amarantusa (mogą być ekspandyzowane), prażony sezam. świeże kiełki, świeżą bazylię,

Pastę serową z olejem lnianym (recepta dr Johanny Budwig).
Płatki lniane lub płatki z amarantusa na chudym mleku.
Jajko gotowane na miękko.

Jako suplementy stosujemy:
kapsułki z tranem (Omega-3 + witaminy),
kapsułki z olejem z wątroby rekina (skwalen),
kapsułki z olejem Perilla (zawiera Omega-3 a właściwie CLA - sprzężony kwas linolenowy, który dodatkowo sprzyja zachowaniu ładnej sylwetki poprzez wspomaganie redukcji tkanki tłuszczowej).

Oleje amarantusowy lub olej z pachnotki (Perilla) stosujem również zewnętrznie na skórę zwłaszcza na miejsca gdzie występują wypryki lub zmiany trądzikowe.



Jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach na stronie prześlij nam swój adres e-mail.

E-mail:

Imię:   

Zgadzam się z Polityką Prywatności


Usługę obsługuje FreeBot

 

 


Surowce naturalne
Ponieważ coraz częściej otrzymujemy zapytania o naturalne surowce w małych opakowaniach. Zamieściliśmy listę surowców, które można nabyć w opakowaniach mniejszych niż te stosowane w przemyśle. Zapraszamy do zapoznania się z listą surowców.